Session: Granskar granskarna Twitter?

23 Nov

PR-konsulten Brit Stakston tar utgångspunkt i det debattinlägg hon skrev om #tintingate på SVT debatt. Hon bjuder in till diskussion om  journalisters relation till Twitter.

Hur levande är diskussionen hos redaktionerna om vilka man möter på Twitter? Upplever journalister att det är lätt att manipulera nyhetsflödet genom diskussioner på Twitter? Hur ofta arbetar redaktionerna medvetet med Twitterpubliken som ”pådrivare” av producerat material? Hur lätt är tyckonomin på Twitter att regissera?

Brit Stakston är mediestrateg på JMW.

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: